utorok 20. decembra 2016

Feeling like: Autumn/ Jeseň 2016

Aj keď počasie za oknami na to už dávno nevyzerá, podľa kalendára zima ešte len začína a jeseň končí. Teraz je teda ten správny čas obzrieť sa za týmto krásnym, farebným, ročným obdobím a za tým, čo túto jeseň pre mňa robilo jeseňou a čím bola výnimočná. 😉(inak povedané, youtuberskou a blogerskou terminológiou, niečo ako obľúbence a "essentials" v jednom 😊)





Ťažko u mňa určiť obľúbené ročné obdobie, mám rada všetky. Na každom je niečo krásne, niečo výnimočné, každé má svoj čas, svoje pozitíva aj negatíva. Teším sa, že tento rok nebol jeden z tých "z plaviek do snehúl", kedy máte pocit, že medzi letom a zimou nie je žiaden prechod. Jeseň milujem kvôli jej farebnosti, kedy listy hrajú všetkými teplými farbami- žltou, oranžovou, červenou, hnedou a nejaké vytrvalce ešte stále zelenou. Keď na túto nádheru zasvieti slnko, je to pohľad, ktorý neomrzí. A hlavne počas zlatej hodinky, kedy je ešte aj slnečné svetlo mäkšie, teplejšie a láskavejšie.

Jeseň však nie je len o slniečku a krásnych teplých farbách. Je to aj o sivých, sychravých, vlhkých dňoch, plných dažďa. Lenže ja mám rada aj ten! 😊 Mám rada prechádzky v daždi, či už je to v melancholickej nálade alebo nie, pri ktorých sa ponorím do hudby. Je to počasie ako stvorené na rôzne hĺbavé a vážne úvahy. Samozrejme, nemalo by vám pri tom zatekať do topánok. 😉 Keď sa potom z tohto sychravého počasia vrátite domov, do tepla. Keď sa zababušíte s dekou do kresla, vezmete si teplý čaj a k tomu dobrú knižku. Je to, jednoducho, jeseň. 💓

Čo teda robilo pre mňa túto jeseň špeciálnou a čo mi počas nej nemohlo chýbať? No napríklad toto. 😊

1) pery
Je to už akási tradícia, že k jeseni patria tmavé pery a ja nie som výnimkou. Mám veľmi rada tmavé a výrazné pery, ale v lete sa v nich necítim až tak doma ako na jeseň. Na jeseň teda bez obáv vyťahujem môj milovaný rúž Rimmel z edície Kate 107. Nie je to žiaden môj objav, túto farbu veľmi preslávila aj Zoella, ktorá ho označuje tiež za jeden zo svojich najobľúbenejších a  najpoužívanejších. Práve na jej odporúčanie som si ho, mimo iných ďalších blogeriek a youtuberiek, kúpila aj ja a neľutujem (a smaozrejme som naň namotala pár ďalších ľudí 😃). Rúž má krásnu, tmavú, vínovočervenú farbu, ktorá pristane snáď každej žene (aspoň zatiaľ to tak bolo) a hoci je vraj z matnej edície, skôr by som ho označila ako rúž so saténovým finišom. Výdrž na perách nie je zlá, určite pomôže trik mám a starých mám- otlačenie prebytočnej farby do servítky (môžte aj prepudrovať, ale u mňa sú efekt a výdrž rovnaké s aj bez pudrovania). Bude to vôbec prvý klasický rúž (nerátam tekuté, ktoré míňam rýchlejšie), ktorý spotrebujem do konca a nebudem ich musieť vyhadzovať pokazené, čo je u mňa čo povedať. Veď za rok som spotrebovala viac ako polovicu. Či si ho kúpim opäť je už iná diskusia, keďže som našla ekvivalent rovnako dobrý, ak nie ešte lepší, ale o tom inokedy. Každopádne, jeseň bez tohto rúžu by nebola jeseň.

2) šatky, šatky a zas šatky
Jeseň je obdobie, kedy prichádzajú na rad šatky všetkých možných druhov a farieb. Svojho času som ich nosievala aj v lete, asi som mala vysokú toleranciu tepla, keď mi vtedy nevadili, ale dnes už to počas leta nedávam. O to radšej na jeseň vyťahujem veľké šatky, ktoré poslúžia nielen ako doplnok na krku, ale aj ako ochrana vlasov počas dažďa, či ako pikniková deka počas krásnych teplých jesenných dní. Okrem všestranného využitia vdýchnu aj iného ducha vášmu outfitu a výzoru, takže u mňa niet o čom debatovať, šatky na jeseň musia byť. 😊

3) čižmy
Milujem členkové čižmy. Vyzerajú krásne, hodia sa aj k športovejšiemu aj elegantnejšiemu outfitu a ochránia vaše nohy, pokiaľ sa spustí jeden z tých nečakaných jesenných dažďov. K mojim dvom párom na podpätkoch tento rok pribudli jedny nízke čierne, keďže čierne som nemala. A naozaj som ich nosila či k rifliam, sukniam, obúvala som ich, keď ľudia okolo behali ešte v botaskách a obúvam ich aj počas ľahšej, začínajúcej zimy a zatiaľ ma v nich nohy neoziabali. Zohnala som ich v mojom milovanom Lidl (stále vravím, že je to môj obľúbený obchod s oblečením 😄) a zatiaľ ma stále milo prekvapujú, čakala som horšiu kvalitu.

4) jablká všade
Jeseň je obdobím jabĺk, čo všetci dobre vieme. Najmä pokiaľ máme vlastné záhrady alebo sa aspoň snažíme kupovať ovocie od domácich predajcov podľa ich sezóny. Jablká sú skvelé samy o sebe, ale čo keď vás bolí zub, krvácajú ďasná alebo sa vám len proste nechce chrúmať? Jablkový koláč!!! Receptov je neúrekom a je už na vás, aby ste si našli tú pre vás najchutnejšiu variantu a potom sa spolu s koláčom zahrabali do tej spomínanej deky a pustili sa do dobrej knižky.


5) Ako sa stať Parížankou?
Túto knižku mi odporučila moja spolužiačka a neľutujem. Je krásna, zaujímavá, vtipná a dalo by sa toho o nej popísať dosť aj v samostatnom článku. 😊

A čo vy? Bez čoho by ste počas vašej jesene nemohli fungovať?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára