streda 22. novembra 2017

Ako sa stať Parížankou...

... alebo ako v sebe možno ten kúsok (či dokonca kus?) Parížanky objavíte.



Ešte predtým, ako som na dlhšiu dobu písanie zanedbala, som vo svojich jesenných "obľúbencoch" spomenula knihu. Ako sa stať Parížankou... nech žijete kdekoľvek. Ja som sa k nej dostala na odporúčanie mojej spolužiačky, do vtedy som o nej nepočula a nevedela som, že je okolo nej taký veľký boom- aj keď na Slovensku možno nie až taký, no vo svete sa teší veľkej obľube. Mňa si knižka získala a po prvom prečítaní neostala na polici, ale opakovane som po nej siahala. Prečo sa teda nepodeliť o svoj názor (áno, to sa dá aj v recenziách internetových kníhkupectiev, ale zväčša tam nie sú ľudia takí obsiahli) a možno tak niekomu pomôcť pri rozhodovaní, či po tejto knižke siahne alebo nie?

To, že "Parížanka" je už roky vo svete pojem akejsi ženskej dokonalosti a cieľa ku ktorému sa chcú mnohé priblížiť asi nie je žiadnou novinkou. Parížanky sú jednoducho štýlové, priam módne bohyne, neodolateľné, zvodné, sú dámami za každých okolností a tak by sme mohli pokračovať ešte dlho. Ak čakáte, že si prečítate túto knihu a ako švihnutím Hermioninho prútika z vás bude vyššie opisovaná žena, sklamem vás.

Samotný podtitul knihy totiž znie Láska, štýl a zlé návyky. Áno, zlé. Buďme úprimní, naozaj sú Parížanky tak dokonalé,alebo je to už len zaužívaná stereotypná predstava? Určitý šmrnc majú, ale ten, ako aj sami pochopíte alebo sa dočítate, nespočíva ani tak v ich dokonalosti, ale v tom že dokážu svoje chyby, nedokonalosti a slabosti prijať, mať ich rady a často ich na dokonalosť premeniťa byť na ne pyšné. A čo môže byť príťažlivejšie ako žena, ktorá je so sebou spokojná? 😉

@merirenard

Autorkami sú rovno štyri úspešné a uznávané Francúzky, ktoré zvládli knižku napísať pútavo s vtipom a nadhľadom. Búrajú mýty dokonalosti a píšu aj o svojich muchách, chybách či vrtochoch, avšak láskavo a s humorom. Niekedy máte pocit ako by svoje chyby ospevovali a navádzali vás ich robiť (niekedy aj navádzajú 😉), takže knižku netreba brať vždy úplne vážne, ale miestami skôr s nadhľadom. Príkladom môže byť kapitola venovaná radám, ako mužovi naznačiť, že máš milenca, ktorú napokon zakončia vetou: "Ak ťa však nakoniec opustí, nežaluj sa, zaslúžila si si to." Takže už určite chápete, prečo hovorím o nadhľade. 😁
@merirenard


Poďte so mnou nazrieť do knižky (nebojte sa, obsah tých pár strán, čo vám ukážem nájdete prepísaný aj na stránkach internetových kníhkupectiev a mnoho záberov knižky nájdete pre jej fotogenickosť aj na sociálnych sieťach 😊). Knižka je obsahovo rozdelená na päť väčších celkov (Základné pravidlá, Zamysli sa nad sebou, Pracuj na sebe, aby si zapôsobila, Ach, tá láska, Parížske tipy), v rámci ktorých sa autorky venujú móde, štýlu, názorom na krásu, kultúru či vzťahy s mužmi. Okrem toho ale, ako som už spomínala, odkrývajú práve svoje chyby a pobavia aj komplikovanými, niekedy protichodnými názormi a pocitmi. Rozhodne teda nečakajte opis ženy s mikádom, námorníckym tričkom, baretkou na hlave, červeným rúžom na perách a bagetou pod pazuchou. 😉

@merirenard

Okrem obsahu si ma kniha získala aj krásnym grafickým spracovaním. I keď tu sa názory často líšia, pretože iní čitatelia by možno ocenili viac textu. Kapitoly sú niekedy písané ako súvislý text, inokedy ako rady v bodoch a niekedy sú stvárnené práve fotografiou, ako napríklad "drobonosti, ktoré vás zachránia". Áno, priestor na viac textu by sa v knihe našiel. No na druhej strane sú tu fotografie a ilustrácie, ktoré obsah krásne dotvárajú, majú svoju atmosféru a náladu a niektoré možno budete mať chuť vystrihnúť a dať na nástenku. V tomto smere sme však každý iný a toto grafické spracovanie, ktoré je trochu na úkor písaného slova môže mnohým prekážať.

@merirenard

Ak teda čakáte 100% serióznu knižku, ktorá vám dá milión rád ako byť tip-top a spraví z vás Parížanku zodpovedajúcu všetkým tým mýtom, toto nie je nič pre vás a poviem vám: obzrite sa po inej knižke (jeden tip, ktorý som čítala pre vás mám 😊). Ak však chcete knižku, ktorá je hravá, trošku drzá a iná ako ostatné, ktorá vám láskavo a vtipne ukáže chyby aj vrtochy Parížaniek, ktorá nebude ospevovať ich absolútnu všestrannú dokonalosť, ale ukáže vám, že sú rovnako nedokonalé ako vy (a majú tieto svoje chyby rady, dokonca z nich spravia prednosti), tak sa vám knižka bude páčiť. Ja osobne som sa pri nej naozaj dobre aj zasmiala a zatiaľ ma jej čítanie neomrzelo. Jednoducho povedané- kníh o Parížankách je na trhu už viac než dosť, ale táto je úplne iná. 

Dúfam, že vás tento prvý, malý náhľad do mojej knižnice potešil a možno niekomu poradil. Ak ste knižu čítali alebo sa chystáte, určite mi dajte vedieť ako spáčila vám. 😊
P.S.: Ak by ste mali chuť priblížiť sa nálade a štýlu tejto knižky, pozrite si video o tom ako byť Parížankou práve s jednou z autoriek- modelkou a hudobnou producentkou Caroline De Maigret.

1 komentár: